Artėjant rudeniui nejučia pradedame galvoti apie namų atnaujinimą – naujus baldus ir interjero detales. Tačiau ne visuomet pavyksta išsirinkti kokybiškus baldus, nors prekybos centre jie gali atrodyti kiek kitaip. Ką tokiu atveju turėtų žinoti kiekvienas pirkėjas?
Kaip mažą prieškambarį paversti erdviu?
Vieno 80 kv.m buto interjeras Vilniuje
Gudrybės, kaip valyti namus
Baldas sulūžo. Ką daryti?
Prekybos centro „Baldų rojus“ vadovas Aurelijus Sabaliauskas įsitikinęs, kad sulūžus neseniai įsigytam baldui ar pamačius kitus nekokybiško baldo požymius geriausia būtų iškart kreiptis į pardavėją.
„Rekomenduočiau iškart kreiptis į pardavėją ir su juo konsultuotis. Baldai lūžta dėl įvairių priežaščių – tai gali būti ir pačio vartotojo kaltė, gali būti ir gamyklinis brokas. Tikrai nerekomenduoju taisyti baldų savo jėgomis, nes tai iki minimumo sumažina galimybę nekokybišką baldą pakeisti kokybišku ar atgauti pinigus“, – kalbėjo A. Sabaliauskas.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vyriausioji specialistė taip pat rekomenduoja pirmiau kreiptis į pardavėją.
„Pagal Vartotojų teisių apsaugos įstatymą, įsigijęs netinkamos kokybės prekę, vartotojas pirmiausia turi kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimus, o ne pats bandyti taisyti sugedusį daiktą. Jeigu nepavyksta išspręsti kilusio ginčo žodžiu, pirkėjas turi kreiptis į pardavėją raštu. Pardavėjas, nesutikdamas su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais“, – kalbėjo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos specialistė.
Jeigu vartotojas pats imasi iniciatyvos atsiradusių daikto trūkumų šalinimui to nesuderinęs su pardavėju, pastarasis, įvertinęs daikto mechaninius pažeidimus, atsiradusius dėl vartotojo kaltės, turi teisę atsisakyti tenkinti vartotojo keliamus reikalavimus. Pagal Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių 13 punktą, jeigu pardavėjas įrodo, kad prekės trūkumų atsirado dėl to, kad pirkėjas pažeidė prekės naudojimo ar saugojimo taisykles, tokia prekė nekeičiama, neatlygintinai trūkumai nešalinami ir pinigai negrąžinami.