Šiandien įsirenginėdami namus žmonės vis dažniau pirmenybę teikia ne konkrečiam, ryškiai išreikštam interjero stiliui, bet stilistinei eklektikai su įvairių stilių, epochų, kultūrų bruožais.
Šiuolaikiniai dizaineriai taip pat vengia pataikauti konkrečiam stiliui, o kurdami baldus, šviestuvus, interjero aksesuarus pirmiausia akcentuoja jų funkcionalumą, naudojimo patogumą ir universalius estetinius sprendimus.
Šios interjero dizaino tendencijos neaplenkė ir vonios kambario. Ir nors santechninę įrangą vis dar įprasta skirstyti į klasikinę ir modernią, pastaraisiais metais rinkoje paklausiausi nepretenzingo, rafinuoto dizaino maišytuvai, dušo galvutės, aksesuarai, kurie harmoningai derėtų interjere, o ne atstovautų konkretų stilių.
Stilius? Geriau vengti šito žodžio
Taip į klausimą apie savo kūrybinį stilių atsako A. Citterio. Nors save šis italas pirmiausia vadina architektu, jo sukurti baldai, šviestuvai, ir ypač santechninė įranga visame pasaulyje ne mažiau garsūs už jo architektūrinius ir urbanistinius projektus ir pelnė nemažai įvairių prestižinių dizaino apdovanojimų.
A.Citterio populiarumą galima paaiškinti ir tuo, jog kurdamas didžiausią dėmesį jis skiria daikto funkcionalumui, estetiškumui ir nesistengia atspindėti vieną ar kitą stilių, kuris vartotojui arba patinka, arba ne. Neatsitiktinai dizaino ir architektūros pasaulyje A. Citterio dar vadinamas „dizaino džentelmenu“.
Ne išimtis ir A. Citterio sukurta santechninė įranga, kuri apskritai yra ir vieno sėkmingiausių ilgamečio gamintojo ir dizainerio bendradarbiavimo pavyzdžių. Vokietijos gamintojo „Hansgrohe“ prekinį ženklą „Axor“ galima laikyti santechninės įrangos „Apple“, diktuojančia pasaulines santechnines įrangos dizaino ir technologijų madas, o kompanijos santechninės įrangos kolekcijos sulaukia milžiniško susidomėjimo. Šiam garsiam prekės ženklui yra kūrę tokie pripažinti šiuolaikiniai dizaineriai kaip P. Urquiola, Ph. Starckas, dizaino studija „Nendo“, R. ir E. Bouroullecai, tačiau bendradarbiavimas su A. Citterio yra vienas įspūdingiausių, kadangi ne viena jo kurta kolekcija vėliau sulaukdavo ir milžiniško populiarumo bei dizaino profesionalų pripažinimo. Žinant, jog kūrimo ir gamybos procesas trunka ne vienerius metus, o gamintojas turi itin pasitikėti dizainerio vizija, sėkmingas A. Citterio ir „Axor“ bendradarbiavimas itin iškalbingas.
Jau su pirmąja kolekcija A. Citterio nesiekė pataikauti vartotojui, bet atskleidė, kad kasdienės vandens procedūros gali prilygti mažam atpalaiduojančiam ritualui. Antrosios kolekcijos dizaino idėja buvo ir nedidelio ploto didmiesčio būsto vonios kambariui suteikti subtilios prabangos ir elegancijos pojūtį, o santechninę įrangą paversti svarbiais estetiniais akcentais.
Naujas lygis – universalumas
Su tik pernai pristatyta naujausia kolekcija „Axor Citterio E“ atspindi naujausias interjero dizaino tendencijas ir į kitą lygį pakėlė vartotojo supratimą apie universalumą interjero dizaine. Dizaineriui pavyko atrasti neįtikėtiną stilistinę pusiausvyrą tarp modernaus ir klasikinio stilių, o maišytuvų dizaine panaudoti kelių iš pirmo žvilgsnio labai skirtingų stilistinių srovių – nuo „art nouveau“ iki modernaus urbanizmo – bruožų.
Galutinis rezultatas nustebino ir dizaino ekspertus – A. Citterio sukurtas maišytuvų dizainas akcentavo ne jų skirtumus, išryškino privalumus. Rezultatas – net 37 skirtingi maišytuvų modeliai, kuriuos galima priderinti pačios įvairiausios stilistikos vonios kambario interjeruose.
Ši kolekcija atspindi ne tik A. Citterio požiūrį į universalumą, bet ir į šiuolaikinę prabangą: „Šioje kolekcijoje prabangą charakterizuoja kokybė, išskirtinis patogumas ir lietimo malonumas“, – sako dizaineris.