Ieškant nekilnojamojo turto, tenka peržvelgti ne vieną skelbimą. Tuomet būsimiems pirkėjams už akių ir užkliūna nekokybiškos fotografijos ar informacijos trūkumas. Kaip išvengti esminių klaidų norint parduoti savo butą ar namą pataria FSBO konsultacijų centro direktorius Martinas Brazauskas.
Pagrindinės problemos, kurios gali atbaidyti būsimus pirkėjus, yra nekokybiškos, neryškios fotografijos bei neapgalvotas skelbimo turinys.
Pasak specialisto norint, kad skelbimo fotografijos patrauktų akį, reikia:
1. Sutvarkyti butą. Svarbu, kad fotografijose būtų kuo mažiau asmeninių daiktų. Pavyzdžiui, vonios kambaryje derėtų paslėpti dantų šepetėlius, tačiau gali likti stilinga muilinė. Gyvenamojoje erdvėje visuomet estetiškai atrodys vaza su gėlėmis ar lėkštė su vaisiais.
Jokiu būdu nefotografuokite gyvūnų ir jų naudojamų daiktų. Daugumą tai atbaido, nes pirkėjas gali būti alergiškas arba tiesiog nusistatęs prieš jų laikymą. Taip pat nepamirškite užfiksuoti ir tokių erdvių, kaip balkonas, rūsys. Nebandykite kažko slėpti, nes pirkėjas apsilankęs bute ar name, tai pamatys ir tik iššvaistysite jo laiką.
2. Nedaryti esminių fotografavimo klaidų: nefotografuokite prieš apšviestą langą, stenkitės paveiksluoti iš įvairių kampų, o ne tiesiai – tuomet kambarys atrodo negyvas. Geriausia, kad fotografijoje būtų užfiksuotas bendras planas.
3. Pasirūpinti gera technika. Kokybiškoms fotografijoms reikalingas bent kažkiek profesionalesnis fotoaparatas, geriausia su plačiakampiu objektyvu. Žinoma, jei tam nėra galimybių, fotografijas patartina bent kažkiek retušuoti, pavyzdžiui, pašviesinti. Pagerinti ryškumą įmanoma ir su nemokamomis redagavimo programomis, kurias galima atsisiųsti iš interneto. Tik nekeiskite fotografijų kardinaliai.
Dažnai kylantis klausimas – ar skelbimo fotografijoms verta samdytis profesionalų fotografą. Jei butas bent jau suremontuotas ir vizualiai tvarkingas, tai būtų vertinga. Tokios paslaugos atsieis nuo 100 iki 300 Lt, tačiau šansus parduoti nekilnojamąjį turtą padidins tiek pat procentų.
4. Atrinkti reprezentatyviausias nuotraukas. Jei butas standartinis, gali pakakti 5–10 nuotraukų. Jei tai yra didesnis būstas, namas su kiemu, tuomet fotografijų gali būti ir daugiau – reikia atskleisti tai, kas gražu – kiemą, terasą ir t.t. Vadovaukitės pagrindine taisykle: jeigu jums patiems gražu, matyt, bus gražu ir pirkėjui.
Nekokybiškų ir kokybiškų fotografijų pavyzdžiai:
Palyginus, matome, jog viršutinė nuotrauka geriau atspindi butą – joje daugiau šviesos šaltinių, fotografuota plačiakampiu fotoaparatu iš vieno kampo, o ne tiesiai.
2 pavyzdyje matome, kiek daug suteikė fotografavimas kitu kampu, apimant daugiau erdvės. Atsiskleidė tiek kambario plotas, tiek interjero vientisumas.
Ruošiant skelbimą, svarbus ir tekstas, tiesa M. Brazauskas pastebi, jog kartais žmonės jo neperskaito net iki vidurio. Tad pirmoje pastraipoje svarbu surašyti visus privalumus. Pavyzdžiui, tai gali būti požeminis garažas, maži komunaliniai mokesčiai. Kai kuriuos pirkėjus gali patraukti ir detalės apie prabangią vokišką virtuvės techniką. Kuo daugiau konkrečių ir aiškių faktų, tuo skelbimas atrodo patikimiau.
Patartina vengti abstrakčių teiginių: tai nuostabus butas, čia gyvenant pagerės gyvenimo kokybė ir t.t. Žmonės, perkantys nekilnojamąjį turtą, dažniausiai bent minimaliai nusimano apie juos dominančius objektus, tad greitai pastebės melą apie mažus komunalinius mokesčius ar patogų susisiekimą.
Pabandykite įsijausti į pirkėjo vaidmenį: kam labiausiai tiktų butas – šeimai, viengungiui ar studentui? Pavyzdžiui, galite paminėti, jog šalia daugiausiai gyvenančių šeimų turi vaikus, netoli yra žaidimų aikštelė – buto ieškančiai šeimai tai yra svarbūs raktažodžiai.