Susisiekimo ministrui šią savaitę patvirtinus naują, 425 mln. eurų vertės, žvyrkelių asfaltavimo programą, socialdemokratai šį ministro Mariaus Skuodžio pasirašytą dokumentą vadina „rinkiminiu triuku“, nes jame nenumatyti jokie tvarūs finansavimo šaltiniai.
„Per keturis M. Skuodžio ministravimo metus žvyrkeliai toliau dulkėjo – jų asfaltavimui skirtos tik ašaros. Ir štai ką jis sugalvojo prieš rinkimus: ministerija išleidžia gražią prezentaciją su paveiksliukais, kurioje kalbama apie šimtamilijonines investicijas į būsimą žvyrkelių asfaltavimą“, – komentuoja Seimo narys socialdemokratas Eugenijus Sabutis.
Jis primena, kad 2024 m. žvyrkelių asfaltavimui skirta tik kiek daugiau nei 7 mln. eurų, tuo tarpu savo naujojoje „programoje“ ministras žongliruoja „kosminiais skaičiais“.
„Kodėl apie tai jis prabilo būtent dabar, likus mažiau nei mėnesiui iki rinkimų?“ – klausia E. Sabutis. Parlamentaras primena, kad socialdemokratų iniciatyva Seimas prieš trejus metus priėmė rezoliuciją, kuria paragino Vyriausybę nedelsiant gaivinti „klinikinės mirties ištiktą“ asfaltavimo programą.
„Deja, kažkodėl nei žvyrkeliai, nei keliai M. Skuodžio nesudomino per visą kadenciją. Žvyrkeliai apskritai yra toks pat reiškinys kaip lauko tualetai ar Sosnovskio barščiai – jų išsivysčiusioje valstybėje turėtų tiesiog nelikti. Bet „prie Skuodžio“ žvyrkeliams niekas negresia, taip sakant“, – pažymi E. Sabutis.
Tragiški keliai – Lietuvos „vizitinė kortelė“
„Kitų metų valstybės biudžetas jau dėliojamas ir netrukus keliaus į Seimą. Čia ir pamatysim, ko verti susisiekimo ministro pažadai. Be deramo finansavimo beprasmiška fantazuoti apie didelio masto žvyrkelių asfaltavimą“, – įspėja socialdemokratas.
E. Sabutis pažymi, kad „duobėje atsidūrė“ ir visas kelių tinklas.
„Tragiškos būklės keliai jau tapo dabartinės Vyriausybės „vizitine kortele“ ir Lietuvos reputacijos bruožu. Mūsų šalis vis garsiau įvardijama ne tik kaip brangi šalis gyventi, bet ir kaip valstybė su tragiškos būklės keliais.
Kas antras valstybinės reikšmės kelias Lietuvoje yra itin prastas ir kelia pavojų eismo saugumui.
M. Skuodžio vadovaujama ministerija ne kartą žadėjo, kad iki 2025 m. mūsų valstybėje turėtų likti tik 31 proc. kelių, neatitinkančių dangos kokybės kriterijų. Deja, paties ministro ką tik pateikti skaičiai liudija, kad dabar tokių kelių yra jau 40 proc.“, – pažymi E. Sabutis.