Neseniai Frankfurte prie Maino (Vokietija) įvyko dizaino paroda „Ambiente“, į kurią plūsta žmonės susipažinti su naujausiomis dizaino idėjomis. Šioje parodoje apsilankėme ir mes, ir pastebėjome, kad vyrauja penkios tendencijos, kurios visuomet buvo šalia, tačiau būtent dabar tampa aktualios.
1. Sąžiningumas
Danų įmonė „Rig-Tig“ pristatydami naujausius produktus savo kolekcijoje ne gražbyliavo, o dalinosi sąžiningais atsakymais. „Visi dabar pasakoja, kad kuria ekologiškus produktus, saugo gamtą, tačiau dažnai tai būna melas. Mes bandome kuo daugiau kurti ekologiškai, panaudoti atliekamas medžiagas, tačiau tai dar neapima visos mūsų produkcijos“, – pasakojo šios įmonės atstovas.
2. Socialumas
Jau darosi neskanu kalbėti apie žmonių atitolimą ir gyvo kontakto trūkumą, tačiau tenka pripažinti, kad tai iš tikrųjų vyksta. Dėl to dabar svarbi kiekviena idėja, kuri paskatintų žmones susitikus bendrauti gyvai, o ne naršyti socialiniuose tinkluose. „Villeroy & Boch“ kurdami naują indų kolekciją nejučia pasiekė ir šį tikslą. Padėklai su picos formos lėkštėmis, indai sriubai su grioveliu šaukštui, didžiulė lėkštė lazanijai ir daugybė kitų sprendimų, kurie leidžia maloniai, be trikdžių mėgautis pokalbiu ar žaismingai kartu gaminti ir mokytis kažko naujo bei neatrasto.
3. Tradicijų persipynimas
Suomių įmonė „Iittala“ garsėja savo išgrynintomis formomis, kurios yra metai iš metų kurtos tradicijos. Tačiau net ir turint išbaigtą produktą, jam nuolat reikia naujo impulso. Tad į šios įmonės naujausią kolekciją įsisuko Azijos dvelksmas. Į pagalbą jie pasikvietė japonų dizainerį Issey Miyake. Jo įtaką galima pajusti pažvelgus tiek į servetėlių, tiek į žvakidžių gamybą.
4. Asketiškumas
Vokiečių prekės ženklas „Kahla“ pasižymi praktiškomis ir estetiškomis idėjomis. Jų dizaino kryptis – asketiškos, tačiau ryškios ir praktiškos formos. Tam išgryninti jie renkasi spalvų akcentus ar medžiagų eksperimentus. Kad ir kaip bebūtų, tai yra įrodymas, kad norint išsiskirti, nebūtina rėkti.
5. Lėtumas
Dizaineris Leonardas Neuheitenas šiemet taip pat pasidavė pasaulyje įsivyraujančiai madai – mokytis gyventi lėtai. Taip, skamba ironiškai, tačiau šiame dinamiškame pasaulyje tarsi iš naujo reikia mokytis ramiai išgerti kavos puodelį bei pajusti kavos aromatą, pasimėgauti žvakės šviesa ar pamedituoti žvelgiant į netikėtai gautą gėlių puokštę. Tik taip išmoksime nepaskęsti rutiniškoje kasdienybėje.
Tai tik kelios tendecijos, kurias pastebėjome šiemet, tačiau jas sukurti galima ne tik su įvardintais prekės ženklais, tačiau su bet kuriais Jūsų pasirinktais, o geriausia – rankų darbo.