Pasiruošimas mokslo metams neatsiejamas nuo naujų mokyklinių reikmenų, drabužių, o dažnai ir naujo kompiuterio. Dar vienas svarbus darbas – teisingai įrengtas vaiko kambarys. Dažniausiai mokyklinukų kambarių atnaujinimu tėvai pradeda rūpintis jau rugpjūčio pradžioje ir tai neretai užtrunka iki pat rugsėjo. Stilistė Agnė Jagelavičiūtė pataria, kaip įrengti mokyklinukų kambarį, kad šis būtų ir stilingas, ir vaikui naudingas.
Teisingai įrengtas kambarys prisideda prie vaikų charakterio formavimo, padeda tausoti sveikatą ir gali padėti geriau susikaupti mokslams. O įdomiai įrengtas ir prie vaiko charakterio priderintas kambarys gali padėti ugdyti ir kūrybiškumą, atskleisti talentus.
A. Jagelavičiūtė teigia, kad kambario stilius jokiu būdu neturėtų būti pamirštamas. Nors pagrindiniai baldai visiems mokyklinio amžiaus vaikams yra tie patys: lova, stalas, kėdė ir spinta, tačiau vaikai būna labai skirtingi – skiriasi jų amžius, charakteris, pomėgiai. Kambarys turėtų atspindėti vaiko charakterį.
Mergaičių kambariai dažniausiai vaizduojami su rožinės spalvos atributais. Jei auginame princesę ir jai tai patinka, ši spalva puikiai tinka. O jei mergaitė yra gyvūnų mylėtoja arba domisi sportu, verta pagalvoti apie kitas spalvas ir interjero detales. Pomėgiui atskleisti galima pasitelkti sienų aksesuarus, įdomų apšvietimą, paveikslus.
„Truputį vyresniems vaikams ypač svarbu turėti savo suasmenintą erdvę. Visi daiktai, kurie mus supa, lavina mūsų skonį, norus, įsitraukimą į tam tikrą sritį. Jei jūsų dukra būdama šešerių metų pradėjo lankyti baletą, baleto elementai turėtų atsirasti kambaryje. Jie svarbūs motyvacijai, jie parodo mergaitei, kad ji jau yra balerina, sukuria jausmą, kad ji jau yra pasiekusi kažką ir skatina siekti toliau“, – sako stilistė.
Berniukai dažnai įvardijami, kaip mažiau tvarkingi ar mažiau skiriantys dėmesio detalėms, kambario grožiui. Bet ne viskas tiesa. Berniukai turi savas svajones, tad jų kambarys taip pat turėtų lavinti kūrybiškumą, atspindėti pomėgius, amžių.
„Viena yra kurti interjerą lovomis ir foteliais, bet visai kas kita pomėgiai. Galite įrėminti paveikslą, kuriame vaizduojamas jo pomėgis, galite pritaikyti ir lempą ar dar kitas detales. O po metų, jei pasikeis jo pomėgiai, užteks pakeisti detales ir kambarys pasikeis neinvestuojant itin didelių sumų“, – sako A. Jagelavičiūtė.
Gražiai ir praktiškai
Stilistė sako pati labiau mėgstanti pirkti pigesnius daiktus, o ne brangesnius. Kokybė – svarbu, bet svarbi ir galimybė baldus po kurio laiko neskausmingai pakeisti. Grožį ir stilių svarbu derinti ir su praktiškumu, tvarka.
„Baldai turėtų būti lengvai stumdomi, kad būtų galima prisitaikyti, pakeisti jų išdėstymą. O tekstilė tai yra nuostabiausias dalykas, nes keisdamas tekstilę gali pakeisti visą kambario vaizdą“, – sako A. Jagelavičiūtė.
Vaikų kambarį galima įrengti taip, kad vaikas pats lengvai galėtų susitvarkyti: numatyti vietą žaislams, knygoms, drabužiams sudėti, parinkti baldus, kurie vaikams netaptų iššūkiu. Reikia palikti erdvės žaisti, sportuoti, kad vaikas nekliūtų už baldų, nesijaustų įspraustas.
„Pati esu labai pedantiška, man patinka tvarka. Daug kas sako, kad tvarkytis kambaryje, kuriame yra mažas vaikas, yra tas pats, kas šluoti kiemą sningant. Bet aš nesutinku. Jei teisingai suplanuosite baldus, dėžutes, spinteles, taip pat paviršius, spalvas, tai save išgelbėsite nuo sudėtingo tvarkymo“, – tėveliams pataria A. Jagelavičiūtė.
Dėmesys sveikatai ir savijautai
Įrengiant vaikų kambarius labai svarbu skirti dėmesio ir tam, kaip interjeras ir išrinkti baldai paveiks vaikų sveikatą. Ergoterapeutė, medicinos mokslų daktarė Aušra Adomavičienė, pataria įrengiant kambarius atskirti mokymosi ir žaidimų erdves, o baldus ir aksesuarus parinkti taip, kad mokydamiesi vaikai sėdėtų taisyklingai, jų nevargintų šviesos trūkumas ir neblaškytų nereikalingos detalės.
„Tinkamai pritaikius pirmoko kambarį ir sudarius sveikesnes sąlygas, gerėja ne tik vaiko savijauta ir darbingumas, bet ir vaikas mažiau pavargsta, geriau įsisavina žinias bei geriau mokosi. Todėl ruošiantis į mokyklą nepakanka nupirkti rašomąjį stalą ir pastatyti kėdę, būtina individualiai pagal vaiką pritaikyta, sveikatą tausojanti aplinka“, – sako A. Adomavičienė.
Pasak jos, stalui ir kėdei reikia skirti itin didelį dėmesį – tinkamai pritaikyti šie baldai padeda išvengti netaisyklingos laikysenos formavimosi, nugaros skausmų, greito nuovargio ir negebėjimo susikaupti prie užduočių. Taip pat svarbu baldus pastatyti taip, kad vaiką pasiektų užtektinai dienos ar tinkamos dirbtinės šviesos. Savo poveikį turi ir kambario spalvos. Mokymosi kampelio erdvę rekomenduojama dažyti ryškesnėmis, smegenų veiklą stimuliuojančiomis spalvomis: atmintį gerina geltona, susikaupti padeda oranžinė spalvos.
„Nors dažnai yra rekomenduojamos ir neutralios spalvos, interjerą papildant ryškiomis detalėmis: tai, kas vaikui teikia džiaugsmą ir pasitenkinimą“, – sako A. Adomavičienė.
Ruošiasi visą mėnesį
Dažniausiai pasiruošimas naujiems mokslo metams kasmet prasideda nuo pat rugpjūčio pradžios iki pirmų rugsėjo savaičių. Mokyklinukų kambario įrengimas – vienas ankstyviausių ir ilgiausiai trunkančių šio proceso etapų.
„Jau pirmosiomis rugpjūčio savaitėmis ieškoma lovų, lentynų, rašomųjų stalų, komodų. Palyginti su pavasariu, ši paklausa šiemet rugpjūtį jau išaugo daugiau nei du kartus. Pirmoje rugpjūčio pusėje pradedama žvalgytis ir planšetinių, nešiojamųjų ar stacionarių kompiuterių. Rugpjūčiui persiritus į antrą pusę jau ieškoma kurpinių, penalų, sąsiuvinių ir kitos kanceliarijos“, – pasiruošimo mokyklai etapus aptaria Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė.
Pasak jos, kambario atnaujinimo metas, palyginti su kitais pasiruošimo etapais, trunka bene ilgiausiai, jis jaučiamas ir dabar. Vieni rūpinasi tik kambarių atnaujinimu, tad ieško naujų stalų, kėdžių, talpesnių lentynų. Kiti atsinaujina iš pagrindų ir žvalgosi viso kambario baldų. G. Vilkė atkreipia dėmesį, kad nebūtina pirkti vaikams pačių brangiausių ir ištaigingiausių baldų, svarbu įrengti stilingus, patogius ir vaikų charakterį atitinkančius patogius kambarius, kuriuose vaikai jaustųsi saugūs ir laimingi. O mokslo metų laikotarpiu – dar ir pasirengę naujoms žinioms.