53% NUOLAIDA ŽURNALO MANO NAMAI PRENUMERATAI
Mėnesio viešnia Kristina
Mėnesio viešnia Kristina / Asmeninio albumo nuotr.

Lapkričio mėnesio ManoNamai viešnia: baldų salono ir kultūrinių renginių erdvės „Mano sofa“ įkūrėja ir verslo bei meno entuziastė Kristina Birgelė

Lapkritis – metas, kai gamta ruošiasi žiemos poilsiui, o mes vis daugiau laiko praleidžiame namuose, ieškodami jaukumo ir šilumos. Būtent todėl šį mėnesį ManoNamai portalo dėmesys krypsta į erdvę, kuri tampa ypač svarbi šaltuoju sezonu – svetainę. Šio mėnesio viešnia – baldų salono ir kultūrinių renginių erdvės „Mano sofa“ įkūrėja Kristina, kuri ne tik puikiai išmano baldų dizainą, bet ir turi ypatingą gebėjimą derinti, apjungti skirtingas verslo kryptis. Kai tradicinis baldų verslas susitinka su kultūriniais renginiais, gimsta visiškai naujas požiūris į namų erdvių kūrimą.

Kristina pasidalins įžvalgomis apie šiuolaikinių namų tendencijas, atskleis, kaip išsirinkti tikrai patogią sofą, kokių klaidų nedaryti, ir žinoma, atneš įkvėpimo gūsį, lapkričio tamsą paverčiantį jaukia šiluma. Šį mėnesį ManoNamai padės atrasti balansą tarp skandinaviško minimalizmo ir maksimalaus komforto, tarp funkcionalumo ir estetikos, tarp verslo ir meno.

Trumpai papasakok apie save. Kuo šiuo metu užsiimi, kaip save apibūdini? 

Šiuo metu koordinuoju savo įmonės „Mano sofa“ veiklą, kaip baldų salono ir kaip kultūrinių bei pramoginių renginių erdvės. Džiaugiuosi, kad dirbu su komanda, nes projektų vis daugėja, tad vystau savo vadovavimo bei delegavimo įgūdžius, nes be to jau niekaip.

Esame bendravusios anksčiau, kartu dalyvavome verslumo akseleratoriuje, žinau, kad ilgą laiką dirbai samdomą darbą ir užėmei aukštas pareigas. Kas paskatino kurti nuosavą verslą?

Save galiu apibūdinti kaip asmenybę, nuolat siekiančią tobulėti, įgauti naujų įgūdžių. Be abejo, yra milžiniškas skirtumas tarp darbo kažkam kitam ir darbo sau.

Kai pasijutau jau pakankamai tvirta ir stipri pradėti savo veiklą, tuomet pasiryžau išeiti iš ilgus metus puoselėtos pozicijos, nusiėmiau tą buvusį statusą ir pradėjau viską nuo pradžių. 

Kada ir nuo ko prasidėjo „Mano sofa“ veikla? 

Įmonę mes įkūrėme kartu su vyru, taigi nesu viena šioje veikloje, tiesiog esame pasidalinę sritis – jis atsakingas už užsakymų koordinavimą, o aš  – už komunikaciją ir marketingą.

Viešnia Kristina su vyru / Asmeninio albumo nuotr.
Viešnia Kristina su vyru / Asmeninio albumo nuotr.

Prasidėjo viskas prieš daugiau nei 11 metų, kai ieškojom papildomų pajamų šaltinio, tai šią veiklą abu vystėme po pagrindinių savo darbų. Galiausiai, prieš 3 metus nusprendėme, kad ją reikia padaryti pagrindine. 

Ar pradžioje sulaukei palaikymo iš aplinkos ar teko „pralaužti ledus“?

Mano aplinka yra labai sąmoningi ir palaikantys žmonės. Niekada negirdėjau pasakymo, kad gal nedaryk, dar pagalvok, juk didelė investicija.

Apskritai fizinės ir elektroninės parduotuvės išlaikymo kaštai labai skiriasi, tačiau dirbant su minkštaisiais baldais praktiškai nėra kitos išeities, kaip tik atidaryti fizinį saloną, kur gali apsilankyti klientai ir gyvai išbandyti sofų minkštumą ir patogų.

Ką savyje atradai naujo, galbūt netikėto, karjerą pasukusi savo verslo link? 

Pirmiausias dalykas, tai yra suvokimas, kad viskas yra padaroma darymo būdu. Jei jau pasiryžai ir pradėjai, tai praktiškai nėra šansų, kad nepasiseks.

Klausimas gal tik kaip seksis, kokie iššūkiai kils – o šių dalykų niekas negali iš anksto žinoti. Visos naujos situacijos skatina ieškoti sprendimo.

Nauja buvo tai, kad renginių veiklos aš neplanavau, tai išsivystė tarsi savaime, kai prasidėjo parodų atidarymai, kurie vyksta kiekvieną mėnesį nuo pat salono atidarymo pradžios. Taigi, atradau savyje renginių vedėjos savybes, su kuo prieš tai buvau beveik nesusidūrus.

Kultūriniai renginiai baldų salone / Asmeninio albumo nuotr.
Kultūriniai renginiai baldų salone / Asmeninio albumo nuotr.

Papasakok trumpai, kaip vyksta sofos įsigijimas: nuo klientų norų išgryninimo iki svajonių sofos klientų namuose? 

Kaip galima įsigyti minkštą baldą į namus, jo neišbandžius? Dar iki šiol yra klientų, kurie net atėję į saloną tik žiūri į sofas ir taip bando išsirinkti. Mes ypatingai skatiname klientus prisėsti, atsiremti, įsipatoginti, taip pat išbandyti kuo daugiau skirtingų sofų, kad suprasti, ar patinka kietesnės ar minkštesnės, aukštesnės ar žemesnės.

Taip pat yra svarbu atraminės pagalvės aukštis, porankių dizainas ir plotis, sofos kojelių aukštis ir dizainas.

Sofos pasirinkimo faktorių yra dar daugiau: svarbu įvertinti kliento namuose esančios erdvės dydį ir dizainą, kad sofa tiktų ir pagal išmatavimus, ir pagal stilių.

„Mano sofa“ / Asmeninio albumo nuotr.
„Mano sofa“ / Asmeninio albumo nuotr.

Mūsų privalumas yra greitas gamybos terminas (4-6 sav.) ir tai, kad sofos gaminamos Kaune. 

Tikiu, nors veikla maloni, kartais reikia ir iššūkius įveikti. Kokie sunkumai kyla užsiimant minkštų baldų prekyba?

Be abejo, yra šioks toks sezoniškumas, tačiau džiaugiamės, kad prekyba vyksta visus metus. Baldų ir statybos sektoriai yra susiję, tad klientai dažniausiai užplūsta rudenį, po pagrindinių statybos darbų, kai jau pradeda galvoti apie vidaus įrengimą ir apstatymą.

Taip pat vis dar reikia labai daug perkalbinėti klientus nuo seno įpročio dėl visa ko įsigyti sofą su miegamuoju mechanizmu.

Dažniausiai jo net neprireikia, arba prireikia tik kelis kartus per metus, o nuo to kenčia sėdėjimo komfortas. Miegama dalis užima tą vietą, kur gali tilpti stora sėdimoji pagalvė ir amortizacinės spyruoklės.

O kas labiausiai žavi šioje veikloje?

Žavinga ir smagi dalis yra ta, kad netikėtai šalia baldų prekybos išsivystė ir kita veikla – tai įvairiausi renginiai.

Tapybos ir fotografijos parodų pristatymai, muzikiniai vakarai, knygų pristatymo ir susitikimų su autoriais vakarai, verslo susitikimai, seminarai, interjero dizaino paskaitos, net lietuvių kūrėjų mugės, kuriose dalyvauja keramikos, papuošalų ir interjero detalių kūrėjai.

„Mano sofa“ / Asmeninio albumo nuotr.
„Mano sofa“ / Asmeninio albumo nuotr.

Kaip tik pavasarį ir buvo pirmoji mugė – kūrėjų POP UP, o šiuo metu ruošiamės dar dviems – rudeninei ir prieškalėdinei mugėms.  

Nuo ko siūlytum pradėti sofos paieškas naujakuriams?

Išsimatuoti erdvę, kurioje stovės sofa. Nėra nieko blogiau negu per didelė sofa per mažai erdvei, bet ir priešingas atvejis  – pernelyg smulki sofa, ant kurios telpa mažai žmonių, o ji paskęsta didelėje erdvėje ir taip neišnaudojama vieta.

O paskui jau seka stilistika, sofos aukštis, sėdimosios dalies gylis ir kitos detalės.

Net neabejoju, kad dažnai sulauki klausimų apie tinkamų baldų pasirinkimą, išdėliojimą, funkcionalumą, erdvių išplanavimą. Papasakok, ko šiuo metu klientai dažniausiai klausia, ar kokių patarimų prašo?

Anksčiau buvo gan populiarus variantas 3+2+1 – tai yra didesnė sofa, mažesnė, pvz., dvivietė sofa ir fotelis. Šiuo metu labai retai toks variantas pasiteisintų, nes žymiai geriau išnaudojama erdvė, kai statoma kampinė sofa.

Taip pat verta pasvarstyti, ar įsigyti sofą su kampu, t.y., su atramine dalimi pasisukus, ar geriau rinktis sofą su šezlogu, tai yra tiesiog sofos prailginimas ištiesti kojas.

„Mano sofa“ / Asmeninio albumo nuotr.
„Mano sofa“ / Asmeninio albumo nuotr.

Klientams patariame apsvarstyti ir vientisos sofos su pufu (bankete) galimybę, nes taip galima sutaupyti vietos, jeigu jos mažiau. Pufas pasitarnauja ir kaip sofos prailginimas, ir kaip papildoma vieta svečiams prisėsti arba net kaip staliukas, ant jo padėjus didelį dailų padėklą.

Taip pat svarbus yra spalviškumo klausimas.

Anksčiau klientai rinkdavosi neutralias, praktiškas spalvas, o dabar vis drąsiau renkasi šviesius arba ryškių spalvų audinius, nes priežiūros galimybės jau visai kitos ir galima nebebijoti teplumo.

Galbūt pastebi, kokias dažniausiai klaidas žmonės daro įsirenginėdami savo namus? Gal apie kažką reikėtų pagalvoti iš anksto? 

Norėčiau paminėti du dalykus. Vienas iš jų – viską darytis patiems, be konsultacijos su profesionalais (interjero dizaineriais ar architektais).

Visgi specialistai išmano ergonomiką, geba parinkti tinkamus dydžius, žino sprendimus, apie kuriuos klientai galimai niekada negirdėjo, tad verta imti bent konsultaciją, o geriausiu atveju – pilną darbų priežiūrą iki įrengimo pabaigos.

Tačiau antras dalykas – besąlygiškas pasitikėjimas dizaineriu – irgi nėra tobulas variantas, nes jūsų namuose gyvensite jūs, o ne dizaineris, dėl to pasikliaukite ir savo nuomone, ypač, jei parinktos ryškios spalvos, kurios jums nėra įprastos kasdieniame gyvenime.

„Mano sofa“ / Asmeninio albumo nuotr.
„Mano sofa“ / Asmeninio albumo nuotr.

Daugiau dėmesio atkreipkite į savo patogumą, pvz., sofos minkštumą, nes paveiksėlyje baldas gali atrodyti madingai, o realybėje gali būti nepatogus naudoti.

Kokio stiliaus ir dizaino minkštieji baldai tau pačiai šiuo metu arčiausiai širdies?

Nors ir žinodama, kad sveikiau yra sėdėti ant kietesnių sofų, tačiau šiuo metu man arčiau širdies yra itin minkštos sofos, puriomis sėdimosiomis ir atraminėmis pagalvėmis.

Visgi nepraleidžiam ant sofų tiek daug laiko šiais laikais, kad jos spėtų pakenkti.

Gyvenant aktyvų gyvenimo būdą, daug judant ir dirbant, atėjus poilsio valandėlei norisi jaukiai įsitaisyti ant sofos, prisiglausti prie šeimos narių ir jaustis tarsi ant purios debesų pagalvės. 

Jūsų sofos minimalistinės, skandinaviško dizaino. Kuo toks dizainas išskirtinis? 

Šis dizainas yra pritaikomas praktiškai bet kurio stiliaus namuose, net ir klasikiniame interjere jos gali derėti.

Taip pat šis stilius yra ne tik minimalistinis. Iš komforto pusės – netgi labiau maksimalistinis, nes didelis dėmesys skiriamas būtent sofos funkcijai.

Ji turi būti minkšta, patogi, pagaminta maksimaliam komfortui, tad didelis dėmesys skiriamas sėdimosios ir atraminėms pagalvėms, kurios, beje, bėgant metams, neišsisėdi.

Ar galima būtų pasakyti, kad sparčiai besikeičiančioje visuomenėje jau ryškėja ir nauji verslo modeliai, kartais apjungiant į vieną netikėtas kryptis?

Mano manymu, pasaulyje yra ganėtinai daug pavyzdžių, kai apsijungia skirtingos verslo kryptys. Daug kas įtraukia perdirbamas medžiagas į savo gamybą.

Galima rasti staliukų, pagamintų iš perdirbto plastiko, seną medieną panaudoja įdomesniems baldams sukurti, sena tekstilė surenkama ir kuriami nauji gaminiai.

Taip pat matau, kad vis daugiau baldų salonų pradeda daryti paveikslų parodas, įtraukia menininkus, reklamuoja juos.

„Mano sofa“ / Asmeninio albumo nuotr.

Kavinėje galima įsigyti gėlių, nes šalia integruotas ir gėlių butikas, restoranai parduoda sūrį ar aliejų iš ūkininkų, verslai integruoja netikėtus elementus ir tai yra platesnio mąstymo pavyzdžiai, kai galvojama, kuo dar klientą nustebinti ar palengvinti jam pasirinkimus. 

Mano išsaugoti straipsniai