Vieni be kavos staliuko neįsivaizduoja tobulos poilsio zonos kompozicijos. Kitiems kavos staliukas atstoja gyvybiškai svarbią pilkąją zoną, būtiną bendraujant. Pavarčius namų žurnalus netgi galima pamatyti, kaip kai kuriuose namuose ant kavos staliukų iš vazų, žvakidžių, indų formuojamos prabangios kompozicijos, nuo kurių vien dulkes valyti turėtų būti titaniškas darbas…
Pristatome kavos staliukų TOP 10:
„Candy Table“ (diz. Sylvainas Wilenzas, gam. „Cappellini“). Šio kavos staliuko kojos pagamintos iš paprasčiausių armatūros strypų, naudojamų betono konstrukcijų sutvirtinimui. Charakteringas raštas atrodo išties elegantiškai ir prabangiai.
„Trotters“ (diz. TAF, gam. „Pieces“). Tai labiau modulinė lentynų ir kavos staliuko sistema. Ją galima naudoti įvairiai, o baldus sudėti ir keisti jų vietą ar funkciją priklausomai nuo konkrečių gyvenimiškų situacijų bei poreikių. Šio staliuko kojos gali būti ne tik medinės, bet ir iš porceliano ar akmens.
„Wilmer T“ (diz. Stefanas Borseliusas, gam. „Bla Station“). Krėslas su integruotu pristumiamu staliuku – vis dar gera ir populiari idėja. Tokio dydžio stalelio užtenka kavos puodeliui, laikraščiui ar nešiojamam kompiuteriui pasidėti. Nors tokie baldai labiau paplitę viešose erdvėse ar biuruose, ir nedideliuose būstuose daugiafunkcionalus „Wilmer T“ – puikus sprendimas.
„Window Table“ (diz. Eero Koivisto, gam. „Offecct“). Specialus įgilinimas gal būti padarytas ne tik žurnalams, ar indams, bet ir augalų vazonams. Staliukas labiausiai patiks auginantiems šunis, kates ir mažamečius vaikus.
„Moorless“ (diz. Nilsas Holgeris Moormannas gam. „Nils Holger Moormann“). Dar viena originali tradicinio kavos staliuko interpretacija. Staliuko vietą ir bendrą kompoziciją galima keisti dėl daugelio priežasčių, tačiau mobilumas gali virsti ir nemažu trūkumu.
E1027 (diz. Eileen Gray, gam. „Classicon“, 1927). Vienas garsiausių XX amžiaus kavos staliukų, gaminamas iki šiol. Kultinė modernizmo asmenybė E. Gray specialiai sukūrė jį to paties pavadinimo savo poilsio vilai Prancūzijoje. Staliuko rėmas pagamintas iš chromuoto vamzdelinio plieno, o stalviršis – permatomo stiklo. Staliuką labai patogu perkelti iš specialios rankenėlės.
90B (diz. Alvaro Aalto, gam. „Artek“, 1935). Dar vienas „senukas“. Suomių kompanija šio kavos staliuko serijinės gamybos nenutraukė iki šiol. Baldas atspindi pamatines skandinaviško dizaino vertybes- formos paprastumą, nepretenzingumą ir meilę natūralioms medžiagoms.
„Waterfall“ (diz. „Fredrikson Stallard“ gam. „Driade“). Itin skulptūriškas ir tuo pačiu funkcionalus baldas. Gal kiek pretenzingas, tačiau moderniame interjere turėtų būti suprastas.
„Rememberme“ (diz. Tobias Juretzekas, gam. „Casamania“.) Šis kavos staliukas pagamintas iš nebenešiojamų drabužių. Šiuo atveju populiariausia baldinė medžiaga – džinsai ir marškinėliai. Ekologijos tendencijos šiame balde tiesiog bado akis.
„Noguchi table“ (diz. Isamu Noguchi, gam. „Hermann Miller“, 1947). Bene garsiausias XX amžiaus kavos staliukas, atskleidęs šio baldo meninę prigimtį. Iš dviejų identiškų riešutmedžio elementų suformuota skulptūriška forma jau kelių kartų dizaino gerbėjų nepalieka abejingų. Staliuko serijinė gamyba buvo sustabdyta 1973 metais, 1984 metais atnaujinta dėl 480 vienetų, bet galiausiai „Noguchi table“ vėl pradėtas gaminti ir gaminamas iki šiol.