Menas kasdienybėje bei rutinoje – Manto Petruškevičiaus ir istorinės keramikos gamybos kompanijos „Villeroy & Boch“ kūrybinis projektas, kuriame vonios praustuvai tapo meno skulptūromis, įsiliejančiomis į Klodo Monė sodo atmosferą. Įkvėptas trijų vėlyvųjų Monė drobių, nutapytų dailininko puoselėtame legendiniame sode, Mantas Petruškevičius iš gyvų gėlių kūrė oazes, kuriose atsiskleidžia kūrybinės interjero objekto galimybės. Projekto fotografijų autorius – Darius Jakubauskas.
Šiuo metu pasauliui truputį stabtelėjus, atsiranda vis daugiau laiko atsigręžti į save, supančią aplinką; naujų potyrių tenka ieškoti ne kelionėse po svečias šalis, o kitur, pavyzdžiui, mene.
Garsus lietuvių dekoratorius Mantas Petruškevičius, inspiruotas istorinės, nuo 1748 m. veikiančios keramikos gamybos kompanijos „Villeroy & Boch“, sukūrė meninę augalų instaliaciją Klodo Monė sodo tema, kviečiančią atrasti naują santykį su meno apraiškomis mūsų kasdienybėje. Pavyzdžiui, vonios ritualas gali būti ne tik atpalaiduojantis, bet ir įkvepiantis naujiems pojūčiams bei potyriams. Klausite kaip? O jei įprasti šiuolaikiniai vonios dizaino atributai jūsų mintis nukeltų į Prancūziją, Živerni miestelį – ten, kur kasmet su dideliu entuziazmu pasikrauti estetikos pliūpsnio keliauja daugiau per pusė milijono lankytojų iš viso pasaulio?
Taigi šį, kelionių prasme sustingusį rudenį, Mantas Petruškevičius, sukūręs meninę augalų instaliaciją su „Villeroy & Boch“ praustuvais iš „Collaro“ kolekcijos, siūlo nukeliauti į Prancūziją, Živerni miestelį, garsėjantį impresionisto Klodo Monė sodais. Didis prancūzų tapytojas jautė aistrą sodininkystei, domėjosi augalų kryžminimu, rinko egzotiškas augalų rūšis, veisė naujas – kūrė sodą su dailininko pojūčiu ir užmojais lyg meno kūrinį. Kita vertus, tai buvo savotiškas pabėgimas nuo dramatiško laikmečio: sodas buvo ramybės oazė, kurioje menininko mintys nukrypdavo nuo Pirmojo pasaulinio karo realybės ir išgyvenimų tiesiogine prasme girdint karo grėsmę.
Teatrališką Monė sodo atmosferą Mantas Petruškevičius su daugiau nei dešimties asmenų komanda atkūrė meninėje fotosesijoje. Įkvėptas vėlyvųjų dailininko drobių, nutapytų jo puoselėtame legendiniame sode, kuriame gimė ir impresionizmo šedevras „Vandens lelijos“, lietuvių dekoratorius iš gyvų gėlių bei šiuolaikinio dizaino „Villeroy & Boch“ praustuvų komponavo oazes, nukeliančias į ryškiaspalvę, rudenišką garsaus tapytojo aplinką. Saulėgrąžos, tulpės, rožės, bijūnai, gebenės – fotostudija nusidažė visomis įmanomomis žydinčios augalijos spalvomis, kurias į trimačio vaizdo skirtingų nuotaikų kadrus perkėlė fotografas Darius Jakubauskas.
„Živerni sodai, puoselėti Klodo Monė rankomis – vieni gražiausių pasaulyje. Šiam kūrybiniam projektui inspiravo impresionisto sode bei tapybos drobėse vyraujančios žydinčių augalų spalvos. Įkvėpė prancūziškas natūralus, tarsi atsainus, bet žadą atimantis grožis, kurį norėjosi pratęsti šioje fotosesijoje. Prancūziškas sodas, prancūzų meno pajautimas – visa susilieja į šią kūrybinę interpretaciją,“ – sako Mantas Petruškevičius.
Prestižiniu RedDot apdovanojimu įvertinti „Collaro“ kolekcijos praustuvai šiame kūrybiniame projekte atsiskleidė tarsi funkcionalios skulptūros, galinčios papuošti meninę instaliaciją, o taip pat –ir kiekvieną vonios kambarį. Fotosesijoje išryškėjo stilistinė „Villeroy & Boch“ gaminių dizaino stiprybė: grakščių, aptakių ir griežtų linijų harmonija, siauros briaunos, gaminių dizainui suteikiančiomis ypatingos elegancijos. Skulptūriški stačiakampiai, kvadratiniai, apvalūs ar ovalios formos „Collaro“ praustuvų modeliai prisitaiko prie esamo interjero arba sukuria naują vonios charakterį visiems dekoro stiliams – nuo klasikos iki moderno, nuo minimalizmo iki elegancijos.
„Villeroy & Boch“ rinkodaros atstovė Aleksandra Viršulo tikina, kad meninės kolaboracijos – viena iš svarbiausių, 272 metus skaičiuojančios kompanijos, puoselėjamų vertybių. Eugene Boch, draugavusi su tapytoju Vinsentu van Gogu, buvo meniškos sielos asmenybė, kaip ir kiti susivienijusio dviejų šeimų verslo nariai, kurių gyvenime menas visuomet užėmė išskirtinę vietą. „Tais laikais provokuojančios reklamos, pristatymai su žymiais pasaulio fotografais, meninės inspiracijos visuomet puošė šios įmonės istoriją. Taigi ir bendradarbiavimas su Mantu Petruškevičiumi pabrėžia, kad talento, istorijos ir kokybiško gaminio sąjunga atskleidžia kitokį požiūrį ir emociją į šiuolaikinio dizaino „Collaro“ praustuvą, kuris gali tapti pagrindiniu akcentu jūsų svajonių vonioje. Idėja su Monė sodo inspiracija išryškina „Villeroy & Boch“ kokybės, istorinių tradicijų, kūrybiškumo puoselėjimą, norą prisiliesti prie amžinų, laikui nepavaldžių vertybių,“ – pasakoja prekės ženklo atstovė Lietuvoje ir priduria, jog Klodo Monė Živerni sodo augalai įkvėpė ir vieną iš šios kompanijos stalo indų kolekcijų, pavadinimu „Mariefleur“.
Aleksandra Viršulo apibendrina, kad pagrindinė kolaboracijos idėja – praustuvas kaip meno objektas vonios kambaryje, nes kiekvieno žmogaus gyvenimas ir aplinka – tarsi meno kūrinys, verta būti puoselėjama ir tobulinama kasdien. O su „Villeroy & Boch“ keramika kiekvienuose namuose galima susikurti spalvų, pojūčių ir emocijų oazę, kurioje vonios ritualas taps pabėgimu nuo kasdienybės, rutinos, darbų, įtampos, bus tarsi mažos atostogos ar SPA terapija kasdien, savo namuose…