Besitęsiantis karantinas lietuvius namuose uždarė kone ilgiausiam laikotarpiui iki šiol. Dauguma šį izoliacijos metą praleido dviese, tačiau vienam iš dešimties šios savaitės buvo itin vienišos. Tarp savų sienų uždaryti lietuviai namų labiau nepamėgo, o laisvu laiku tvarkėsi ir mokėsi naujų dalykų, rodo IKEA užsakymu atliktas tyrimas*.
Dauguma namuose užsidariusių lietuvių teigė patiriantys nerimą dėl valstybės ekonomikos (45 proc.) bei savo finansinės padėties (44 proc.), 43 proc. teigė besijaudinantys dėl savo sveikatos.
Kita vertus, saviizoliacija namuose daliai tapo laiku sau – tuo džiaugėsi kone trečdalis respondentų (31 proc.), bei proga sulėtinti tempą ir nurimti (21 proc.). Vienas iš dešimties apklaustųjų minėjo, kad karantino metu su namiškiais pradėjo pyktis dažniau nei įprastai, tačiau dauguma (70 proc.) gyveno pagal nusistovėjusias rutinas.
Kas trečias dirbo iš namų
Tyrimo metu kone 70 proc. respondentų teigė ženkliai sumažinę savo išvykas iš namų apsipirkti ar kitais reikalais. 42 proc. sakė beveik visą laiką praleidę namuose ir vengę net pasivaikščiojimų kaimynystėje. Beveik trečdalis (30 proc.) Lietuvos gyventojų grynu oru mėgavosi savo balkonuose arba aplinkiniuose miškuose, o penktadalis (19 proc.) – kitose nuo gyvenamųjų namų nutolusiose vietose.
Didžioji dalis respondentų teigė, jog karantino laikotarpį praleido savo įprastuose namuose, tik vienas iš dešimties sakė sugrįžęs pas tėvus arba laiką praleidęs turimose kaimo sodybose. Būdami namuose Lietuvos gyventojai daugiausia laiko praleido virtuvėje (42 proc.) arba gyvenamajame kambaryje (46 proc.). Vienas iš keturių teigė daugiausia laiko praleidęs miegamajame arba prie darbo stalo (21 proc.).
„Šias tendencijas atspindi ir IKEA pirkėjų elgesys. Tik prasidėjus karantinui daugelis suskubo pirkti namų biuro baldus sau bei iš namų besimokantiems vaikams. Šylant orams į pirkinių krepšelį vis dažniau įtraukti lauko baldai, tačiau viso karantino metu matėme vartotojų pastangas pagerinti gyvenimą namuose – pirkti virtuvės, miegamojo baldai, aksesuarai padedantys palaikyti tvarką“, – komentuoja Jolita Juodzevičienė, IKEA rinkos vadovė Lietuvoje.
Tik kas trečias tyrime dalyvavęs asmuo teigė savo namus per karantiną pamėgęs labiau. Didžioji dauguma (64 proc.) minėjo, jog teigiamų jausmų namams jausti labiau nepradėjo, o labiausiai namai erzino 30-39 m. amžiaus respondentų grupę – net trys iš keturių pripažino namų dėl karantino labiau nepamėgę.
Mokėsi laiką leisti kartu bei naujų patiekalų
Būdami namuose Lietuvos gyventojai mokėsi leisti laiką kartu su šeima – tai minėjo 41 proc. tyrime dalyvavusių asmenų. 28 proc. sakė, jog pradėjo gaminti namuose ir ieškojo naujų receptų. Dar 23 proc. namuose įvedė naujas rutinas – pradėjo juos dažniau dezinfekuoti.
Kone penktadalis lietuvių karantinuodamiesi namuose išmoko naujų būdų apsipirkti, t.y. pirko internetu, bei nuotoliniu būdu bendrauti su draugais – 17 proc. sakė, jog su draugais susitikdavo virtualiai. 15 proc. respondentų namuose pradėjo sportuoti.