53% NUOLAIDA ŽURNALO MANO NAMAI PRENUMERATAI
Ką reikėtų žinoti renkantis garažo vartus?

Ką reikėtų žinoti renkantis garažo vartus?

Nors garažas ir jo vartai daugeliui besistatančių namą atrodo vienas mažiausių galvos skausmų, vertėtų suvokti svarbią taisyklę: garažo vartai yra vienas pirmųjų objektų kieme, pasitinkančių atvykstančius svečius. Negana to, tai mechanizmas, galintis sukelti galvos skausmą skubantiems išvykti.

Nepasiklysti gausoje

Garažų vartų gausybėje pasiklysti nėra itin sudėtinga. Rinkoje yra bent keleto skirtingų technologijų garažo vartų: plokštuminiai, segmentiniai – pakeliami, segmentiniai – nustumiami ir atveriami. Tiesa, ne visus pardavėjai vertina vienodai palankiai. „Plokštuminiai vartai pagaminti iš vieno skardos lakšto. Šie vartai neturi šiluminės izoliacijos. Taip pat jie nėra tokie saugūs kaip segmentiniai garažo vartai“, – teigia garažo vartais prekiaujantis Remigijus Skeivys.

Kitos garažo vartais prekiaujančios bendrovės direktorius Ričardas Petronis teigia, kad plokštuminiai vartai netinkami individualaus gyvenamojo namo garažui ir pataria naudoti įrengiant sandėlius. Be to, nedideli plokštuminiai vartai nėra brangūs, tačiau norintys įsigyti vartus dviviečiam garažui už tokio dydžio gaminį reikėtų pakloti tiek pat, kiek už neblogus segmentinius – pakeliamus vartus. „Atveriami vartai, kad ir automatiniai, populiarūs tik kaimuose, daugiausia įrengiant ūkines patalpas. Individualaus gyvenamojo namo garažui tai nėra patogus sprendimas. Vien jau pagalvokite, kad bent kiek pasnigus turėsite eiti į lauką ir kasti sniegą, nes kitaip vartai neatsidarys“, – pastebi R. Skeivys.

Populiariausi šiuo metu rinkoje yra segmentiniai – pakeliami vartai. Specialistai teigia, kad palyginti su kitais garažo vartais jie kur kas saugesni. Be to, šie vartai apšiltinti, todėl storis siekia 4–10 centimetrų. „Rinkdamiesi garažo vartus turite sau atsakyti į keletą klausimų. Pirmiausia, kam reikia labai aukštų vartų jei važinėjate ne visureigiu? Juk nuo vartų dydžio priklauso kaina, tad kam permokėti. Architektai priplanuoti gali daug, bet vienviečiam garažui patartina montuoti 3×2,25 metrų išmatavimo vartus, o dviviečiam 5×2,25 metrų išmatavimo vartus. Be to, garažo vartai yra namo veidas, nes jį pirmiausia pamato į kiemą įvažiavę svečiai. Tad jis turi derėti su viso namo dizainu“, – pataria R. Petronis.

Ginčai dėl pavaros

Nors garažo vartus perkantys naujakuriai į tai dažniausia nekreipia dėmesio, vienas pagrindinių ir svarbiausių technologinių aspektų, kuo skiriasi įvairių gamintojų segmentiniai – pakeliami vartai yra pavara. Jos skirstomos į metalo grandinines, diržines, plastikines.
„Viena vertus, metalinė grandinė susidėvi ne taip greitai kaip diržinė pavara, jeigu ją teisingai prižiūri. Tačiau kita vertus, metalinė grandinė žvanga, kelia daugiau triukšmo. Tai itin aktualu, jei virš garažo įrengtas miegamasis arba jeigu vienas iš namo gyventojų jautriai miega, o kitas visuomet išvažiuoja anksti ryte. Tiesa, žmonės pirkdami garažo vartus paprastai į tai neatkreipia dėmesio“, – pastebi R. Skeivys.

Visgi kiti specialistai teigia, kad metalinės grandinės jau atgyvenusi technologija. „Vokietijoje jau kokius 15 metų tokia technologija nenaudojama. Vokiški garažo vartai turi plastiko pagrindu pagamintas pavaras. Skirtingai nei metalinės, jos yra tylios“, – teigia R. Petronis. Tiesa, tokios pavaros yra brangesnės – jų kaina siekia nuo 300 eurų. Tuo tarpu grandininė pavara kainuoja apie 100–150 eurų, o diržinė – 150–200 eurų.

Gedimai dėl prastos priežiūros

Nors nuolat pasikartojančių gedimo priežasčių garažo vartų ekspertai nepastebi, jų teigimu, didžioji dalis gedimų susiję su prasta mechanizmų priežiūra. „Vartų pakėlimo mechanizmą bent kelis kartus per metus reikėtų papurkšti purškiamu tepalu. Tą gali padaryti ir patys šeimininkai. Tačiau negana to kas kelis metus reikia įtempti spyruokles, ypač jei vartai didesni. Teoriškai tai taip pat gali sutvarkyti nagingesnis šeimininkas, tačiau šiuo atveju rekomenduočiau kviesti specialistus“, – pataria R. Petronis.

Negana to, nemaža dalis vartų eksploatacijos problemų prasideda dar nuo jų montavimo. Pirmiausia, prieš atvykstant vartų montuotojams, vidinė garažo siena, ant kurios montuojami vartai jau turi būti nutinkuota ir lygi.„Patarčiau garažo vartus montuoti tuomet, kai jau įrengtos ir grindys. Vartų aukštis ir aukštis nuo grindų iki vartų angos viršaus gali skirtis 1 centimetru, bet ne daugiau. Kai iš pradžių sumontuojami vartai, o tik po to betonuojamos grindys, gali kilti problemų dėl betonuotojų negebėjimo atiderinti aukštį“, – sako R. Petronis.

Mano išsaugoti straipsniai