Ateinančių metų pradžioje, 2024 m. sausio 26/30 d. Frankfurto parodų centre lygiagrečiai vyks trys didžiausios tarptautinės parodos „Ambiente“, „Christmasworld“ ir „Creativeworld“ , kurių metu bus galima iš arti susipažinti su visomis naujausiomis idėjomis ir produktais – nuo pasaulinės rinkos spektro iki pramonės tendencijų ir ateities vizijų.
Frankfurte ruošiamos pristatyti tendencijos – įkvepiančios. Nusprendėme pasidairyti, kokias svarbiausias tendencijas bus galima išvysti visose trijose parodose Frankfurte.
„Ambiente“ parodoje – naujausias tendencijas atliepiantys dizaino sprendimai
„Ambiente“ yra tarptautinė namų apyvokos ir plataus vartojimo prekių paroda, kasmet pritraukianti daugybę lankytojų iš įvairių pasaulio šalių. „Ambiente“ yra pristatomos pasaulinės produktų dizaino kryptys, ateinančio sezono dizaino favoritai. Ši paroda vyks 2024 m. sausio 26/30 d.
„Ambiente” organizatoriai daug dėmesio skiria tvarumo, netikėtų kūrinių ir dizaino ikonų paieškoms. Šių metų parodoje išryškėję trys stiliai – AURA OF PROGRESS_visionary + elemental, QUALITY OF SILENCE_pure + familiar, SPIRIT OF CRAFT_bold + poetical sujungs gamtos elementus ir futuristines naujoves, taip pat tradicinį meistriškumą bei modernią estetiką. Tvarumo ir skaitmeninimo temos formuos demonstruojamas tendencijas. Visi žinome, kad pasaulis keičiasi – vyrauja dirbtinio intelekto skatinami procesai, tvyro socialinė įtampa ir stiprėja klimato krizė. Vis dėlto šiais sparčiai besivystančiais skaitmeniniais laikais ryškėja prieštaringa tendencija: dėmesio centre atsiranda grįžimas prie gamtos vertybių.
AURA OF PROGRESS_visionary + elemental tendencija fiksuoja pažangos esmę, derindama elementarią jėgą su futurizmu. Tradicinės amato technikos sustiprinamos skaitmenine ir dirbtinio intelekto pagalba, todėl rezultatas: įspūdingi ir tvarūs kūriniai. Spalvų paletė yra ryški, sujungianti šiltus atspalvius su šaltais tonais, o natūralios medžiagos, tokios kaip medis, plienas ir akmuo, yra derinamos su futuristiniais elementais. Erdvę puošia koncepciniai kvapai ir inovatyvios LED technologijos, sukuriantys įspūdingą atmosferą.
QUALITY OF SILENCE_pure + familiar – tendencija, kuri koncentruojasi ties paprastumu ir ramybe. Naudojant teigiamas spalvas ir tvarias medžiagas, sukuriamas šilumos ir komforto jausmas. Vertinami natūralūs atspalviai, o miško atliekų perdirbimas ima svarbiausią vaidmenį. Spalvų paletę sudaro natūralūs atspalviai ir pastelinės spalvos, o įprastos medžiagos įgauna naują prasmę per novatorišką dizainą. Dizainas iškyla tarp meno ir kasdieninių objektų ribų, šventindamas paprastus ritualus.
Trečioji 2024 m. „Ambiente” parodos tendencija SPIRIT OF CRAFT_bold + poetical drąsiai ir poetiškai sujungia įvairias įtakas ir pasižymi ryškiomis formomis, drąsiais deriniais ir rafinuota spalvų palete. Amatų įgūdžiai susilieja su modernia estetika, įkūnijančia asmeninį prisilietimą ir ilgaamžiškumą. Šios tendencijos spalvų paletėje dera šilti gintaro, brendžio ir čili tonai su neutralia pilka bei sepijos spalva, kurią papildo žalia ir turkio spalva. Senoviniai kūriniai ir motyvai iš gamintojų archyvų atgyja, nes pagrindinės medžiagos, tokios kaip keramika, siūlo neįsivaizduojamas dizaino galimybes, o rankomis piešti motyvai ir apdirbtos konstrukcijos pabrėžia jų unikalų charakterį. Tuo tarpu tekstilė ir kilimėliai įgauna estetikos, pasižymi įmantriomis rankdarbių technikomis, įvairiais raštais bei tampa gaminiais, primenančiais didelio formato grafiką, koliažus.
„Christmasworld” – esminiai ir kartu ekstravagantiški akcentai šventiniam sezonui
Kaip pirmaujanti tarptautinė kalėdinių dekoracijų mugė, „Christmasworld” nustato ateinančio šventinio sezono tendencijas. 2024 m. sausio 26–30 d. Kalėdų pasaulio ekspertai pristatys tris novatoriškas stiliaus tendencijas, kuriose bus svarbūs nauji dizainai, spalvos, medžiagos ir technologijos. „Christmasworld Trends 24+“ atspindės anksčiau minėtus stilius – AURA OF PROGRESS_visionary + elemental, QUALITY OF SILENCE_pure + familiar , SPIRIT OF CRAFT_bold + poetical ir suteiks įkvėpimo kuriant gaminių asortimentą ar tiesiog puošiant savo namus šventėms.
Tendencijos sukurs nuotaiką nuostabiam šventiniam sezonui: „Christmasworld” kreips dėmesį į lengvumą, optimizmą ir gamtiškumą. AURA OF PROGRESS_visionary + elemental + elemental tendencija žaidžia kontrastais: rankų darbas derinamas su aukštosiomis technologijomis, o klasikinės amatų technikos susitinka su skaitmeninėmis technologijomis. Archajiški, natūralūs elementai ir vizualios technologijos yra tikslingai derinami, sukuriant unikalų dizainą. Aplinkos tvarumas yra daugelio dizainerių atspirties taškas: pirmykštės gamtos ilgesys ir smalsumas ateičiai skatina juos kurti kūrybines vizijas apie energiją ir pokyčius. Ši dekoravimo tema atspindi esminius ir kartu ekstravagantiškus akcentus atmosferiniam šventiniam sezonui. Ryški spalvų paletė vyrauja nuo gaivių vandens atspalvių ir violetinės iki žemiškos rudos ir akmens pilkos spalvos bei geltonos ir oranžinės spalvos.
QUALITY OF SILENCE_pure + familiar tendencija atspindi nuolat augantį supratimą apie psichinę ir fizinę gerovę su gamtai artimu dizainu. Ramybė ir saugumas geriausiai apibūdina šį stilių – atpažįstamos, paprastos žaliavos ir kasdieniai daiktai atitrūksta nuo pradinio konteksto ir naujoviško dizaino dėka jiems yra suteikiamas naujas veidas. Didžiausias dėmesys skiriamas ramiam natūralių, atsakingai apdorotų medžiagų grožiui ir tvariai ateičiai.
SPIRIT OF CRAFT_bold + poetical tendencija sujungia amato įgūdžius, vintažinį meną ir neįprastą, modernią estetiką su labai asmenišku prisilietimu. Šiame stiliaus pasaulyje jungiasi sena ir nauja – 70-ųjų atmosferą papildo modernus dizainas. Laisvos dvasios stilius švenčia įvairovę: daugybė skirtingų, neįprastų technikų, medžiagų ir raštų čia susijungia į rafinuotą ir įkvepiantį derinį. Įspūdingi siluetai, spalvos ir geometrinės formos traukia akį. Skirtingi austi tekstilės gaminiai ir spalvingas stiklo menas pabrėžia išraiškingą tendenciją: medžiagos kiek įmanoma perdirbamos ir patobulinamos, kad būtų sukurti unikalūs meniniai kūriniai.
„Creativeworld“ – pasaulinės tendencijos, kurios ateinantį sezoną įkvėps tarptautinę kūrybinę bendruomenę
„Creativeworld“ paroda skirta kūrybinei bendruomenei: amatininkams, menininkams, kūrėjams. Produktų kategorijos, pristatomos parodoje – rankdarbių medžiagos, rinkiniai ir knygos, reikmenys tapybai, grafikai, gatvių menui, įranga tekstilės produktų gamybai ir kita. Ji vyks 2024 m. sausio 27/30 d. Ši paroda tiria pasaulines tendencijas ir technologijas, medžiagas, formas ir spalvas, kurios ateinantį sezoną įkvėps tarptautinę kūrybinę bendruomenę. Šioje parodoje išryškės trys tendencijos – „Calm Essentials“, „Vintage Vibes“ ir „Funny Styles“.
„Calm Essentials“ sutelks dėmesį į tai, kas yra asmeniška, natūralu. „Mažiau yra daugiau“ – šios tendencijos kredo. Dabar kaip niekad svarbi tampa medžiagų kokybė: jei medžiagos pripažįstamos brangiomis, kūrybiniame procese jos atitinkamai vertinamos. Ateinantį sezoną pasirinkimas tenka dailioms medžiagoms, tokioms kaip merino vilna ar kašmyras: megzti audiniai yra dar vertingesni ir yra praturtinti jausmingu elementu. Natūralumas yra pirmame plane, pavyzdžiui, šviesaus ir tamsaus molio mišinys, skirtas gražiems keramikos darbams. Prie to puikiai dera santūrios spalvos nuo beveik baltų ir pilkų tonų iki juodų. Grafinis siuvinėjimas, dygsniuotos linijos ir langeliai arba paryškinti kraštai suteikia rafinuotų spalvų akcentų ir stilingai paryškina tekstilę. Tokiu būdu pagalvėlės ar lininės palaidinės yra apdirbamos rankomis ir joms suteikiamas asmeniškas pojūtis.
„Vintage Vibes“ švenčia tai, kad nostalgiški daiktai atgimsta. Palikimai ir sendaikčių turgaus radiniai meistriškai paverčiami naujais kūriniais. Į senus dalykus žiūrima iš naujo nešališkai. Tekstilės dizainas, keramika ar popierius žavingai keičiami, dažomi ir išsiuvinėjami. Senos sagos tampa netradiciniais antspaudais vaško sandarinimui, o gėlių motyvai net ir paprasčiausiems naudotiems daiktams suteikia nostalgišką ir jautrų pojūtį.
Na, o „Funny Styles“ tendencija diktuoja humorą ir linksmumą. Stiprūs, kontrastingi dizainai atrodo linksmi, gyvi ir kupini energijos. Spontaniški, intuityvus raštai ir energingi neoniniai tonai užima svarbiausią vietą šioje tendencijoje. Graffiti efektai, animacinių filmų atspaudai ir būdingi juodi komiksų kontūrai yra stiprūs dizaino elementai. Gerai žinomi komiški motyvai ir juokingos gyvūnų figūrėlės, tokios kaip antis ir laimės katė, yra stilizuoti siuvinėjimo, mezgimo ir tapybos raštai; piktogramos ir pikseliai, sumažintos estetikos simboliai, tampa savaime motyvais ir dizaino elementais.