53% NUOLAIDA ŽURNALO MANO NAMAI PRENUMERATAI
Lietuvos dizainerių įspūdžiai iš Paryžiaus dizaino parodos

Lietuvos dizainerių įspūdžiai iš Paryžiaus dizaino parodos

Užsakymai iš Europos, JAV ir Australijos. Išskirtinis japonų užsakovų dėmesys. Pasiūlymai kurti stendus Niujorko parodai „NY now“. Tokių naujienų iš Paryžiuje vykusios vienos svarbiausių dizaino parodų „Maison&Objet” parsivežė ten dalyvavę Lietuvos grafinio, pramoninio, mados dizaineriai ir gamintojai.

Nuo baldų iki ledinukų

Šioje parodoje pristatomas platus dizaino prekių asortimentas: nuo interjero iki mados ir juvelyrikos. Dėl to lietuviai savo darbus eksponavo skirtingose salėse. „Actuel“ – kur pristatomi baldai, interjero aksesuarai ir detalės – dalyvavo „Sedes Regia“, „Stilium“, „Be saiko“ bei stiklo dirbinių studija „Stiklo paslaptis“. Salėje emocingu pavadinimu „now! design a vivre” įsikūrė dizaineriai Martynas Kazimierėnas („March design studio“), Aistė Nesterovaitė, Deimantė Litvinaitė (TADAM!) bei dizaino studija „Kirigami Plywood“.

Šioje salėje dizaineriai pasirinko itin minimalistinę ekspozicijos koncepciją, smarkiai išsiskyrusią iš kitų dalyvių stendų. Toks sprendimas pasiteisino – lietuviai ne tik sulaukė daug lankytojų, bet ir gavo konkrečių pasiūlymų kurti ekspozicinių stendų dizainą parodai „NY now“.

Nors Paryžiaus paroda pristatomų prekių asortimentu gana įvairialypė, pasak baldų kompanijos „Sedes Regia“ vadovo Aurimo Kundelio baldų gamintojams yra patraukli. „Didžiausiose baldų parodose, tokiose kaip Kelno ar Milano, dominuoja serijinių baldų gamintojai. Čia taip pat dalyvauja nemažai serijinių baldų gamintojų, tačiau ši paroda apima žymiai platesnį namų dekoravimo spektrą. Tarp lankytojų daug nedidelių baldų ir interjero elementų parduotuvių savininkų, taip pat interjero dizainerių, architektų, kurie savo projektams ieško unikalių arba vienetinės gamybos baldų“.

„Sedes Regia“ pristatė kelis žinomus modelius iš savo „Avangarde“ kolekcijos, taip pat naujieną – vaikišką supamąjį krėslą „OPS Junior“.

Šis gamintojas Paryžiaus parodą pasirinko dar vienai savo premjerai – ekstravagantiškai sofai „Dreamer’s couch“, kurio autorė – baldų ir interjero dizainerė Indra Marcinkevičienė.

Dizainerė rodė ir savo sukurtų baldų kolekciją „Peace and love“. Ekspresyvus kūrybinis dizainerės stilius ypač patiko lankytojams iš Prancūzijos ir Rusijos.

Šioje salėje produktų dizaineris Giedrius Arbačiauskas pristatė „Interjero dizaino grupės” vystomo prekės ženklo „Stilium“ pastatomų užuolaidų seriją „Nakties gėlės“ iš naujų medžiagų – poliesterio ir medžio.

Stiklo dizaino studija „Stiklo paslaptis“ parodoje eksponavo menininkų V. Gibovskio ir A. Daugėlos stiklo dirbinius, kurie lankytojus stebino formų plastiškumu ir skulptūrų įvairove.

Lietuvio darbas – tarp šmaikščiausių ir įdomiausių parodos eksponatų

Lietuvoje populiarūs dizainerio M. Kazimierėno ženkliukai-atšvaitai „Oreflector“ ir mados sostinėje sulaukė nemažai dėmesio. Kaip sakė „March design studio“ direktorė Eglė Opeikienė, parodoje jie rodė naujų – raudonos ir kūno spalvų ženkliukus. Daug lankytojų domėjosi ir šio dizainerio sukurtais marškinėliais „Cotton Twitter“, ant kurių tarsi lentos su kreida galima užrašyti pageidaujamą užrašą. Parodai dizaineris paruošė ir dvi naujienas- minimalistinio dizaino kalėdinę eglutę „Xmas Tree“, kurią kiekvienas gali užsiklijuoti ant sienos, bei kartu su „Tutu“ įgyvendintą projektą…iš natūralių produktų gaminamus ledinukus „Joolypop“.

Beje, šie ledinukai pateko į specialią parodos ekspoziciją „Fant@sy”, į kurią organizatoriai atrenka smagiausius, netikėčiausius ir įdomiausius parodos eksponatus.

Užsakymai – iš viso pasaulio, japonų dėmesys – išskirtinis

Šalių, su kuriomis Lietuvos dizaineriams pavyko užmegzti naudingų verslo kontaktų, geografija plati. Pirmiausia, iš įvairių Europos valstybių: Jungtinės Karalystės, Italijos, Ispanijos, Prancūzijos, Vokietijos, Austrijos, Švedijos, Norvegijos, Olandijos, Danijos, Belgijos. Gauti užsakymų dizaineriams pavyko iš JAV ir tolimosios Australijos. E. Opeikienė atkreipė dėmesį ir į dar vieną įdomų faktą – skirtingų Lietuvos dizainerių darbai itin domino… Japonijos užsakovus. „Japonai labai aktyviai domėjosi lietuviško dizaino gaminiais, juos tenkino ir mūsų gaminių kokybė“,- sakė E. Opeikienė.

Tarp japonų lankytojų ypač populiarūs buvo mados dizainerės Aistės Nesterovaitės kūriniai – solidaus kostiumo bruožų turinčios prijuostės, besiūlės, tartum į voką susilankstančios kuprinės, pinti krepšiai.

Japonų dėmesio Paryžiuje sulaukė „Kirigami Plywood“. Dizaino studija pristatė erdvę taupančią surenkamą ir lengvai transportuojamą vaikiškų baldų kolekciją: rašomąjį stalą su kreidelėmis, žaislų dėžę bei įvairaus dydžio surenkamas kėdutes vaikams bei suaugusiems. Vaikiška surenkamų baldų kolekcija susidomėjo ne tik japonai, bet ir garsūs mados namai „Louis Vuitton“, planuojantys ją panaudoti savo projektinėje veikloje.

Ne tik prancūziškoje, bet apskritai tarptautinėje arenoje debiutavo Deimantė Litvinaitė (prekinis ženklas TADAM!). Dizainerė, pristačiusi „saldžią“ juvelyrikos kolekciją „The sweet course for your eyes“, taip pat sulaukė japonų dėmesio. Šios dizainerės papuošalais panoro prekiauti Japonijos kompanija „Bals“. Beje, unikalūs rankų darbo papuošalai sudomino ir garsius mados bei dizaino žurnalus „Vogue“, „Glamour“, „DAMn“.

Dalyvavimas parodose – svarbus eksporto variklis

E. Opeikienės nuomone, lietuvių dizaineriai vis drąsiau ir intensyviau dalyvauja svarbiausiose tarptautinėse dizaino parodose, nors apie tai vis dar per mažai žinoma. „Šiemet parodų grafikas ypač intensyvus. Vasario mėnesį dizaineriai dalyvavo „Ambiente“ parodoje Frankfurte, po poros mėnesių – Singapūre, ką tik grįžome iš dar vienos parodos Frankfurte „Tendence“ bei „Maison&Objet“ Paryžiuje, o jau lapkričio mėnesį laukia paroda Kopenhagoje. Pašnekovė net neabejoja dalyvavimo svarbiausiose tarptautinėse parodose nauda. „Lietuvos dizaineriai kuria patrauklius produktus, kurie atranda savo vietą globalioje rinkoje, tik juos reikia nuolat pristatyti specializuotose parodose, kur ir užmezgami naudingi verslo kontaktai su užsienio užsakovais. Pašnekovė akcentavo ir valstybinės politikos svarbą. „Džiugu, kad valstybinės institucijos taip pat supranta šią naudą ir iš dalies remia kūrybinių profesijų atstovus, norinčius savo produktus pristatyti tarptautinėse parodose“. Dalyvavimą „Maison&Objet“ parodoje iš dalies finansavo VšĮ „Versli Lietuva“ pagal Europos regioninės plėtros fondo lėšomis finansuojamą veiklą – IGEI projektą „Įmonių grupinės eksporto iniciatyvos“.

Apie „Maison&Objet“

Paryžiaus paroda laikoma viena svarbiausių rudens dizaino paroda pasaulyje. Interjero ir dizaino profesionalai šį renginį renkasi norėdami susipažinti su aktualiausiomis šio rudens ir ateinančios žiemos dizaino, namų stiliaus tendencijomis. Parodoje dalyvauja daugiau kaip 3 000 kompanijų, iš kurių beveik pusė (~45 proc.) yra tarptautinės. Bendras parodos plotas – 130 000 kv. m.,lankytojų skaičius siekia apie 85 000.

Mano išsaugoti straipsniai