53% NUOLAIDA ŽURNALO MANO NAMAI PRENUMERATAI
Kaip „teisingai“ kvėpinti namus

Kaip „teisingai“ kvėpinti namus

Prisiminimais, vaikyste, Kalėdomis ar tabaku kvepiantys namai – tokia Kristinos ir Povilo Strolių, „Krispo“ kvapų namų šeimininkų, kasdienė duona. Jie šeimomis bendrauja su svarbiausių pasaulyje kvapų namų savininkais, per mylią uodžia kokybišką kvapą, tačiau kantriai moko kvapų pradžiamokslio pradedančiuosius. „Kvapas neturi draskyti nosies – įėjęs turi užuosti ir pamiršti, tačiau po kurio laiko – jo ilgėtis“, – tikina Kristina.

Priklausomybė būti kartu

Amerikoje teisės studijas baigusi Kristina tikėjosi ten ir pasilikti.

„Išvažiavau iš Lietuvos labai kukli mergaitė, mėnesį raudojau krokodilo ašaromis – nesupratau sudėtingos teisinės kalbos, ilgėjausi namų. Tačiau persilaužiau ir būtent tai padėjo augti. Supratau, kad viskas įmanoma, reikia tiktai noro. Dėl to ir šiandien nebijau rizikuoti, belstis, kalbinti žmones“, – tikina Kristina, kurios laikysena šiandien nė iš tolo neprimena išsigandusios mergaitės.

Į Lietuvą grįžti buvo tarsi lemta, čia ji sutiko žmogų, kuriam šiandien, kaip pati sako, jaučia priklausomybę. Povilas – jos vyras, partneris, draugas.

Naujausios namų kvapų tendencijos

Tad kuo kvepia kvapų žinovų namai? Kristina kiekvieną kvapą išbando savuose namuose.

„Parsinešame, gyvename su tuo kvapu. Turime net paskyrę zonas kiekvienam prekės ženklui, – patikslina. – Man patinka stiprūs kvapai, šiandien mano mėgstamiausias – „Pañpuri“ prekės ženklas, pristatantis rytietiškus kvapus. Jie ne per aštrūs, ne bažnytiniai, tinkami visai šeimai. Tačiau „Pañpuri“ kvapai stiprūs ir ryškūs. Man taip jau turi būti – jei jazminas, tai tikras, stiprus.“

Dabartinė pasaulio kvapų namų tendencija – kvapo grynumas. „Krispo“ kvapų namų atstovaujamo prekės ženklo „Antoine“ kūrėjai siūlo kvapų liniją, skirtą kūnui, skalbiniams ir namams. Taip jie išsprendė kvapų susimaišymo problemą, nes kai vienaip kvepia patalynė, kitaip dušo želė, o dar trečiaip kvėpinamės, sunku ir bepasakyti, kuo kvepiame, kvapas „užsiteršia“.

Kvapų namai „Locherber“ net rašalo ant testinių kvapų popierėlių nenaudoja, savo prekės ženklą įspaudžia, nes yra įsitikinę, kad net rašalas keičia kvapo savybes.

Kaip „teisingai“ kvėpinti namus

Ką rinktis – purškiamus kvapus, difuzorius, žvakes? Juk rinktis yra iš ko. Kvapais gyvenančios ir kvėpuojančios poros šie klausimai nestebina.

„Purškiamieji kvapai skirti vonios ir tualeto erdvėms. Tik patys didžiausi kvapų aistruoliai, mėgstantys, kad kvapas lyg šleifas lydėtų visur ir visada, nesiskiria su šiais kvapais.

Žvakių ir difuzorių (kvapų su lazdelėmis) paskirtis kitokia. Žvakės teikia džiaugsmo iš karto, jų kvapas intensyvus, tamsiais rudens ir žiemos vakarais jos sukuria ypatingą jaukumą ne tik svetainėje ar miegamajame, bet ir vaiko kambaryje. Tuo tarpu difuzoriai kvapą paskleidžia ne iš karto, lazdelės turi jo prisigerti.

Difuzoriaus talpą reikėtų rinktis adekvačią patalpai. Būna, žmonės nusiperka 100 ml namų kvapą kelių šimtų kvadratinių metrų patalpai ir skundžiasi, kad nekvepia. Tokia talpa skirta mažam tualeto kambariui. O svetainei reikėtų mažiausiai 250 ml buteliuko!

Mūsų svetainėje – litro talpos namų kvapas, nes aš mėgaujuosi ne tik mėgstamu kvapu, bet ir gražaus dizaino kvapo buteliuku“, – namų kvėpinimo taisykles dėsto Kristina.

„Tačiau jei norite ilgiau džiaugtis kvapu, jį statykite giliau kambaryje, geriausiai, kur prapučia lengvas skersvėjis, jis kvapą švelniai išnešios po namus“, – antrina Povilas. Svarbu ir tai, kur įkurdinsi kvapą – jei ant palangės ar radiatoriaus, kvapu mėgausies trumpai, šiluma jį greitai išgarins.

Kad dovana netaptų tualeto gaivikliu

Dovanojant namų kvapą reikėtų žinoti, ką žmogus mėgsta. Povilas yra pastebėjęs, kad dažna moteris, rinkdamasi audinius, priglaudžia juos sau prie veido. Jis pataria panašiai elgtis ir su kvapais, juos „prisijaukinti“. Juk kiekvieno skonis labai individualus. Kristina, pavyzdžiui, visiškai netoleruoja cinamono kvapo, o daugeliui žmonių – tai tikrasis Kalėdų kvapas.

„Kažkada jaunystėje draugų padovanotus kvepalus naudojau kaip tualeto gaiviklį. Todėl neverta rizikuoti, geriau jau tiesiai šviesiai paklausti, kokį kvapą žmogus norėtų uosti savo namuose“, – juokiasi Povilas.

„Kad ir kaip būtų keista, tačiau dažniausiai žmonės namų kvapus perka sau. Tai toks produktas, kurį žmonės įsimyli visam gyvenimui, prisijaukina vieną kvapą ar vieną prekės ženklą ir dažniausiai būna labai lojalūs klientai“, – tikina Kristina.

Didžiausias įkvėpimas – kelionės

Iš kelionių į parodas, kurios yra neatsiejama šio verslo dalis, Kristina ir Povilas vis neatsilaiko neparsivežę dar vieno naujo prekės ženklo.

„Kaskart vis prisižadame, kad šįsyk jau tikrai važiuojame tik akiračio praplėsti. Tačiau vėl nosis užkliūva už kokio nerealaus kvapo ir jis mums ,,prilimpa“. Dabar vėl galvojame – viskas, gana, visko turime. Todėl su baime laukiame sausio mėnesį vyksiančios parodos“, – atsidūsta Kristina.

Artimai su kvapų kūrėjais bendraujantys verslininkai žino, kaip gimsta tam tikro prekės ženklo kvapai, kuo gyvena jų kūrėjai, kokios jų šeimos ir verslo vertybės. Su kai kuriais kvapų kūrėjais kartu ir užaugo – susipažino pačioje verslų pradžioje, kartu mokėsi, dalijosi patirtimi. Būtent todėl šiandien jau gali susitikti neformalioje aplinkoje, kartu vakarieniauti ir panirti į įstabų kvapų pasaulį.

„Greitai supratome, kad ir darbuotojus reikia vežti į susitikimus su tiekėjais. Per keliones jie atsigauna, apima įkvėpimas. Su pietiečiais juk taip smagu, jie visuomet pakalbins, pavaišins. Darbuotojų motyvacija išauga, jie patys pamilsta tą prekės ženklą ir visai kitaip grįžę jį pateikia pirkėjui. Be to, skatina ir žinojimas, kad kitąmet vėl susitiks su tiekėju ir galės jam pasigirti savo pasiekimais. Kelionės – neįkainojamas įkvėpimas visiems“, – tikina Kristina.

Ateityje Kristina ir Povilas nedrąsiai pasvajoja apie savo kvapų kolekciją. Nekyla abejonių, kad tai virs kūnu greičiau, nei jie drįsta planuoti. Ir ne dėl kokių visatos malonių, o dėl sunkaus, nuoseklaus darbo iš visos širdies. Kaip Povilas sako, po ,,čiut čiut“ ir visada pirmyn.

Mano išsaugoti straipsniai