Jauna kauniečių šeima, įsigijusi blokuotą kotedžą Botanikos sodo teritorijoje ypatingų reikalavimų interjerui nekėlė – pageidavo neįkyriai modernios, stilingos ir patogios gyvenamosios aplinkos.
Menininkė ir dizainerė Aura Pranckevičiūtė bei architektas Audrys Karalius pirmiausiai perplanavo nedidelį kotedžą (140 kv.m), įkalbėję užsakovus atsisakyti garažo. Nors šeimininkų automobiliams dabar tenka nakvoti lauke, tačiau šeima pirmajame aukšte įgijo erdvią svetainę (45 kv.m), virtuvę (15 kv.m) ir ūkinę patalpą su sanmazgu. Antras aukštas – miegamasis. Čia būsimų atžalų du kambariai su bendru sanmazgu bei miegamasis su atskiru sanmazgu ir rūbine.
Laiptai, kurie viduryje kotedžo tapo savotiška centrine viso būsto ašimi, pagaminti iš „gryno“ plieno lakšto ir pakabinti ant plonyčių plieno strypų. Architektas A. Karalius sako, kad „grynas“ nedažytas plienas sukuria jaukumo ir natūralumo įspūdį, kaip ir pirmoji pakopa, nutašyta iš pietų Afrikos atvežto, beveik tona sveriančio, lauko riedulio.
Antrojo aukšto turėklui panaudojęs masyvinį plieno lakštą su kiauru „Laimos medžio“ ornamentu, architektas sako norėjęs, kad viena svarbiausių senovės lietuvių deivių saugotų šeimą. Anot A. Karaliaus, baltų Laima atliekanti tas pačias „funkcijas“, kaip ir romėnų Fortūna. Be to, Laima globoja vaisingumą, gyvybingumą ir susitelkimą apie šeimos židinį, kas jaunai šeimai, architekto manymu, neabejotinai pravers.
Beje, židinys svetainėje yra sukonstruotas iš tokio paties „gryno“ plieno lakšto ir dekoruotas žalčiukais – dvasinės jėgos, meilės ir ištikimybės simboliais. Galima sakyti, kad plieninis židinys ir plieniniai laiptai tarsi įrėmina svetainės erdvę, į kurią iš lauko patenkama iš trijų pusių, tiesiai, be jokių tambūrų. Pro vitrininius langus, kas rytą, galima stebėti atklystančias laukines stirnas.
Pagrindinio įėjimo duris nuo poilsio zonos čia atriboja tik originalus baldas, tarsi milžiniškas senovinis televizorius. Iš vienos pusės tai – lauko rūbų spinta. Iš kitos – garso ir vaizdo aparatūros bokštas.
Beje, „televizoriaus“ viršuje, toliau nuo smalsaus jaunimo, įrengtas prašmatnus baras gurmaniškai šeimininko „distiliuotų šedevrų“ kolekcijai. Pridūrus, kad minėtasis baldas dar ir apšviečia erdvę spalvota šviesa, valdoma aplikacijos instaliuotos mobiliajame telefone pagalba, tampa aišku, kad jam suteiktas pagrindinis vaidmuo neatsitiktinai.
Virtuvė įkurdinta už svetainės kampo, su atskiru langu ir pusryčių sala. Kadangi jos darbinis baldas yra tokios pat pilkos spalvos, kaip sienos, tai erdvėje dominuoja pusrytinė sala su kaitlente ir originalus gartraukis.
Minimalistinis ir labai elegantiškas itališkas pietų stalas su dideliu šviestuvo gaubtu atlieka tarsi jungiamąjį vaidmenį tarp virtuvės ir svetainės. Greta jo pūpso žema sofa, sukomponuota iš skirtingų elementų, tarsi provokuojančių sukristi ant jos po dienos darbų.
Dizainerė A. Pranckevičiūtė teigia, kad visame būste dominuojančios septynios pilkos spalvos yra sąmoningas „atsipalaidavimo receptas“ margoje ir intensyvioje pramogų industrijoje dirbančiai šeimos „galvai“.
Anot dizainerės, ramios pilkos spalvos slinktys, pustoniai ramina, o skirtingos faktūros ir paviršiai glosto sąmonę, „nelįsdami“ į akis ir nekurdami vizualaus triukšmo.
„Namai, šiuo atveju atlieka ne linksmintojo, ne cirko artisto vaidmenį, o jaukios, antraplanės aplinkos, kurioje pagrindinis vaidmuo paliekamas gyventojų saviraiškai. Juokinga, kai gyvenamieji interjerai tampa savotiškais prabangių baldų salonų „filialais“, kur aibė gero dizaino objektų tiesiog lipte limpa vienas prie kito. Norėjosi sukurti tiesiog turiningą pauzę…“, – sako dizainerė A.Pranckevičiūtė.
Interjerą, baldus ir visą gyvenamosios erdvės apipavidalinimą kūrė kūrybinė artelė „Aura ir Karalius“.
***
Kviečiame atsakyti į žemiau esančius klausimus ir mėnesio gale išrinksime vieną laimėtoją (su juo susisieksime asmeniškai), kuriam padovanosime 100 Lt vertės prancūziškos kosmetikos gamintojos “L’Occitane” dovanų čekį.