Visuomenės nuomonės ir rinkų tyrimo centro „Vilmorus“ ir prekybos centro „Baldų rojus“ atlikta apklausa parodė, kad net 35 proc. pirkėjų rinkdamiesi naujus baldus pirmenybę teikia lietuviškai produkcijai, o 27 proc. respondentų yra įsitikinę, kad lietuviška produkcija atitinka geriausią kainos ir kokybės santykį.
Didmiesčių gyventojai renkasi lietuvišką produkciją dėl kokybės
39,3 proc. didžiųjų miestų gyventojų pirkdami baldus yra linkę pirmiau rinktis lietuvišką produkciją, o 35,2 proc. respondentų pirmenybę lietuviškai produkcijai teikia dėl geriausio kainos ir kokybės santykio.
Anot prekybos centro „Baldų rojus“ vadovo Aurelijaus Sabaliausko, tokios tendencijos yra suprantamos.
„Šie rezultatai parodo, kad pirkėjai yra racionalūs. Jie pirmenybę teikia lietuviškai produkcijai ne vien dėl patriotinių jausmų. Lietuvoje gaminami baldai yra kokybiški, o žmonių pasąmonėje šis faktas yra įstrigęs, dėl to jie ir yra linkę pirmenybę teikti lietuviškai produkcijai, o kitaip tariant – kokybei“, – kalbėjo A. Sabaliauskas.
Jaunimas renkasi lietuvišką prekę
Atlikta apklausa parodė, kad 32,7 proc. respondentų, kurie yra jaunesni nei 29 metų yra linkę pirmenybę teikti lietuviškai produkcijai, o tos pačios amžiaus grupės 29,8 proc. respondentų yra įsitikinę, kad lietuviška produkcija atitinka geriausią kainos ir kokybės santykį.
Kaip teigia baldų ekspertė Elena Rinkutė, jauni žmonės tampa daug labiau racionalesni.
„Anksčiau buvo įprasta manyti, kad jauniems žmonėms užtenka baldų pakaitalų iš Lenkijos. Šiuo metu situacija yra kiek kitokia. Jauni žmonės vangiai perka baldus, bet pirkimo momentu renkasi lietuvišką produkciją dėl kokybės, tai leidžia jiems sutaupyti ne vieną šimtą litų“, – kalbėjo E. Rinkutė.
Vyresni žmonės vertina patirtį
17,3 proc. vyresnių nei 40 metų ir 19,5 proc. vyresnių nei 50 metų respondentų renkasi lietuviškus baldus, nes jau yra naudoję anksčiau arba naudoja šiuo metu ir yra patenkinti baldų kokybe. Dėsninga, bet tik 10,5 proc. respondentų, kurie yra jaunesni nei 29 metų yra anksčiau naudoję lietuviškus baldus ir yra patenkinti jų kokybe.
Kalbinti pašnekovai pastebi, kad šios amžiaus grupės nuomonė apie lietuviškus baldus ir negali būti kitokia. Jauni žmonės perka baldus tik tuomet, kai sukuria šeimą arba įsigyja būstą. Kitu atveju yra įprasta gyventi su baldais, kurie jau būna nuomojamame būste, tačiau, pašnekovų teigimu, matomos tendencijos, kad jauni žmonės noriai renkasi Lietuvos gamintojų produkciją.
Didžiausi patriotai – regionuose
Net 47,7 proc. respondentų gyvenančių ne didžiuosiuose Lietuvos miestuose visuomet pirmenybę teikia lietuviškai prekei, o 25 proc. jų lietuviškus baldus vertina dėl geriausio kokybės ir kainos santykio.
Gali atrodyti, kad tokia meilė lietuviškiems produktams gali kilti iš menkos patirties naudojant kitų šalių produkciją, tačiau baldų eskpertė Elena Rinkutė pastebi, kad tai lemia visai kitos priežastys.
„Neteisinga galvoti, kad šiuo metu tik didžiųjų miestų gyventojai turi didelį pasirinkimą užsienietiškiems baldams. Vienu laikotarpiu būtent regionų gyventojai pirkdavo mažiausiai lietuviškų baldų, jų sprendimą lemdavo pigesnė produkcija iš Vokietijos. Plečiantis baldų gamintojų tinklams Lietuvoje, dabar kiekvienas pirkėjas gali rasti norimą produktą arti savo namų“, – kalbėjo E. Rinkutė.